vrijdag 5 februari 2016

Haken, Haken en nog eens haken

Even een heel ander berichtje


Tussendoor en vooral in de avonduren haak ik geregeld.
Het is ook heel erg leuk om te doen
En ook dit is heel verslavend.
Je kunt dan lekker bij de tv {Wat ik maar met een half oog bekijk} haha
haken. Ooit jaren geleden in mijn jonge jeugd heeft Nonna {oma}
van Italië mij het haken geleerd.
Ik kon alleen stokjes ,halve stokjes en vasten haken
Daarna nooit mee gehaakt.
Toen vorig jaar de Cal 2015 voorbij kwam vond ik het al heel erg leuk
Mijn vriendin Merian was er al aan begonnen en toen ik dat zag ja jullie raden het al hé ? haha
Ik ben toen garen gaan uitzoeken en ben er ook aan begonnen
Wat heb ik in het begin toch vaak moeten uithalen
Tot in de nachtelijke uurtjes maar haken, uithalen en weer op nieuw beginnen
Ik kon er niet meer van slapen tot dat ik wist :nu is het goed gehaakt
Met de i pad op schoot ,draad en haakpen er bij en mij alles weer eigen moeten maken
het haken verleer je eigenlijk niet maar ja er komen toch weer steken er bij die je nooit gehaakt hebt

Ik zal jullie mijn deken laten zien















De resultaten 
Nog even en de deken is af.Er moet nog twee randen gehaakt worden en dan de sierrand en dan is hij klaar
Maar toen kwam het haha
ik kwam op de handwerkbeurs een leuke omslagdoek tegen om te haken
En nee ik kon het niet weerstaan
Heb maar ook daar ook garen voor  gekocht en daar ben ik ook nog tussen door aan begonnen



Leuk he?
Ik had dit aan mijn collega's laten zien omdat hun ook graag van alles knutselen
Toen ik dit had mee genomen vroeg een collega of ik voor haar een babydeken wilde haken
Zij kan zelf niet haken
Ze word namelijk de eerste keer tante en ook nog peettante
Ik vond dit zo leuk dat ik heel enthousiast ja heb gezegd
Voor speciale mensen wil ik dit wel doen
En dat haak ik ook nog erbij.
Maar deze is ook bijna klaar
De granny stripes en dan drie randen van stokjes en halve stokjes 
sierrand eraan en dan klaar
Ik heb het patroon van Terrysleven gedownload en het is de cal 2014
Samen hebben we het garen en de kleurtjes uitgezocht
Iedereen vind het een hele mooie kleurcombinatie

Het begin






Zo dat is het voor dit weekend 
Hopelijk heb ik volgende week de baby deken af en dan nog de cal 2015 afhaken. Kan ik aan een volgend project beginnen.
Als alles klaar is laat ik jullie mijn dekens snel zien


Veel haakplezier groetjes Giovanna

1 opmerking:

Leuk dat jullie een reactie achter laten.Ik lees dat altijd met veel plezier!!